0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

چگونگی انتخاب باتری برای گوشی تلفن

theneedetimeforblog 14 blog.details.readingtime.minute
نویسنده : contentcreatorgroup
1402/04/25
نظرات وبلاگ 0

قبل از خرید باتری تلفن بی سیم چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

اختراع تلفن بی‌سیم به شما آزادی حرکت کامل را در حین صحبت تلفنی با دوستان و عزیزانتان داده است. امروزه طیف گسترده ای از تلفن های بی سیم در بازار موجود است که دارای ویژگی های پیشرفته ای مانند شناسه تماس گیرنده، گزینه های انتظار تماس، دفترچه تلفن و پیام های متنی فوری هستند. برای بهره مندی از این ویژگی ها، تنها چیزی که نیاز دارید، باتری مناسب برای شارژ تلفن بی سیم خود است. اگر در وسط یک مکالمه مهم هستید یا به دلیل کمبود باتری تلفن بی‌سیم، تماس‌های تلفنی را از دست می‌دهید، بسیار آزاردهنده است . برای غلبه بر این موانع، باید تلفن بی سیم خود را به بهترین باتری های قابل شارژ مجهز کنید.از آنجایی که تلفن به عنوان یکی از سریع ترین و مهم ترین و وسایل ارتباطی برای کار به برق نیاز دارد تا ساعت های زیادی برق را تامین کند. خرید بهترین باتری تلفن های بی سیم دشوارتر از خرید خود ابزار است. شما باید به دقت به دنبال مواد شیمیایی، ظرفیت توان، چگالی انرژی و سایر مشخصات فنی باتری های تلفن بی سیم جایگزین باشید تا آنها را به منبع انرژی ایده آل تبدیل کنید. این مقاله به شما کمک می کند تا بهترین باتری را برای تلفن بی سیم خود پیدا کنید. زمان خداحافظی با مکالمات کوتاه فرا رسیده است.

 

اکثر باتری های تلفن بی سیم موجود قابل شارژ، قابل حمل هستند و برای کار با مدل های مختلف تلفن های بی سیم طراحی شده اند. به طور کلی باتری های تلفن بی سیم امید به زندگی تا سه سال دارند. پس از سه سال، مواد شیمیایی موجود در باتری ها تمام شده و به تدریج از بین می روند. برای برقراری ارتباط بی‌وقفه از طریق تلفن بی‌سیم، باید باتری‌های مستعمل را با باتری‌های جدید تعویض کنید. به طور کلی، یک باتری از سلول های الکتروشیمیایی متعددی تشکیل شده است که به طور الکتریکی در یک آرایش سری/موازی مناسب به هم متصل شده اند تا ولتاژ و جریان عملیاتی مورد نیاز را ارائه دهند. سلول های سوختی، سلول های الکترولیتی، سلول های گالوانیکی، سلول های جریان و سلول های ولتایی انواع مختلف سلول های الکتروشیمیایی موجود برای باتری های تلفن بی سیم هستند.

برندهای مختلف باتری تلفن بی سیم چیست؟

امروزه انتخاب بهترین تلفن بی سیم بسیار ساده است. بسیاری از برندهای پیشرو مانند Uniden ، Panasonic ، V-Tech ، سونی ، توشیبا ، فیلیپس، موتورولا ، زیمنس، جنرال الکتریک ، سامسونگ و توشیبا تلفن‌های بی‌سیم رده بالایی تولید می‌کنند. بسیاری از تولید کنندگان تلفن های بی سیم نیز باتری های تلفن بی سیم جایگزین را برای محصولات خود ارائه می دهند. همچنین می‌توانید باتری‌های جایگزین تلفن بی‌سیم را که 100% با OEM سازگار هستند، از Jasco، GE، Empire، Dantona، Energizer و دیگر تولیدکنندگان باتری‌های قابل اعتماد خریداری کنید.

انواع مختلف باتری تلفن بی سیم موجود در بازار ؟

در روزهای اولیه، تلفن های بی سیم با استفاده از باتری های نیکل کادمیوم (NiCd) تغذیه می شدند. با این حال، آنها به دلیل اثر حافظه رنج می برند و تمایل دارند ظرفیت خود را در دراز مدت از دست بدهند. سپس باتری های تلفن بی سیم نیکل متال هیدرید (NiMH) به وجود آمدند. آنها بیشتر به دلیل قابلیت اطمینان خود شناخته می شوند. در حال حاضر باتری تلفن های بی سیم لیتیوم یون (LiOn) به عنوان منبع تغذیه برای تلفن های بی سیم نیز استفاده می شود. سرب اسید و پلیمر لیتیوم یون دیگر انواع باتری های موجود در بازار هستند. با این حال، باتری‌های NiCd و باتری‌های NiMH همچنان برای تلفن‌های بی‌سیم ترجیح داده می‌شوند.

باتری های نیکل کادمیوم (NiCd):

از زمان معرفی تلفن های بی سیم، باتری تلفن های بی سیم قابل شارژ نیکل کادمیوم مورد استفاده قرار گرفته است. این باتری ها قوی هستند و عملکرد و دوام بهتری را تضمین می کنند. آنها عملکرد قابل اعتمادی را حتی در شرایط سخت ارائه می دهند. حتی پس از چند روز نگهداری به راحتی می توان آنها را شارژ کرد. همچنین ماندگاری بالایی دارند و به راحتی قابل نگهداری و حمل و نقل هستند. آنها در دمای پایین به خوبی عمل می کنند و در طیف وسیعی از اندازه ها در دسترس هستند. باتری‌های نیکل کادمیوم دارای چگالی انرژی نسبتاً پایینی در مقایسه با سایر باتری‌های شیمیایی هستند. کادمیوم موجود در این باتری های جایگزین تلفن بی سیم آنها را برای محیط زیست ناامن می کند. این باتری های قابل شارژ نیز مستعد اثر حافظه هستند و نیاز به نگهداری مناسب دارند. یک باتری جدید NiCad دارای شارژ ثابت خواهد بود که می توانید آن را با روشن کردن واحد تلفن تا زمانی که برق کاملاً تخلیه شود و سپس باتری را تا 8 ساعت شارژ کنید، آن را تخلیه کنید. با تکرار چرخه هر دو یا سه ماه یکبار، می توانید عمر باتری را افزایش دهید.

باتری‌های نیکل متال هیدرید (NiMH):

باتری‌های نیکل متال هیدرید انتخاب بهتری برای شارژ کردن تلفن‌های بی‌سیم شما هستند زیرا چگالی انرژی بالایی دارند. آنها می توانند تا 25٪ ظرفیت بیشتری نسبت به باتری های NiCad ارائه دهند که به این معنی است که اگر آنها را به باتری های NiMH مجهز کنید، می توانید مدت زمان بیشتری با تلفن صحبت کنید. به همین دلیل، سازندگان تلفن های بی سیم باتری های NiMH را به باتری های شیمیایی NiCd ترجیح می دهند. مزیت اصلی باتری تلفن های بی سیم NiMHاین است که نسبت به باتری های NiCd کمتر مستعد اثر حافظه هستند. آنها به چرخه های ورزشی کمتری نیاز دارند و پس از آن لازم نیست قبل از شارژ آنها را به طور کامل تخلیه کنید. آنها همچنین سازگار با محیط زیست هستند و گزینه ای محبوب برای تامین انرژی سیستم های ارتباطی بی سیم هستند. باتری تلفن های بی سیم NiMH دارای کاستی هایی است. آنها عمر باتری محدودی دارند زیرا عملکرد آنها پس از 200 تا 300 چرخه شروع به بدتر شدن می کند. آنها همچنین دارای نرخ خود تخلیه بسیار بالایی هستند که تقریباً 50٪ بیشتر از باتری های نیکل کادمیوم استاندارد است. آنها همچنین باید در دمای خنک نگهداری شوند زیرا وقتی در دمای بالا نگهداری می شوند، عملکرد آنها کاهش می یابد.

باتری های لیتیوم یون (Li-ion):

آنها یکی از سبک ترین باتری های موجود در بازار هستند که آنها را برای دستگاه های قابل حمل مانند تلفن های بی سیم مناسب می کند. باتری‌های لیتیوم یونی می‌توانند تا 50 درصد ظرفیت بیشتری نسبت به باتری‌های نیکل کادمیوم با همان اندازه ارائه دهند. آنها در مقایسه با سایر باتری های تلفن بی سیم قابل شارژ، چگالی انرژی بالاتری دارند. آنها برق ثابتی را در طول چرخه ارائه می دهند و تلفن بی سیم شما تا زمانی که باتری لیتیوم یون شارژ نشود عملکرد پایداری ارائه می دهد. همچنین، سایر انواع باتری با کاهش سطح شارژ باتری، به تدریج کیفیت تماس را کاهش می دهند. باتری های لیتیوم یون اثر حافظه ندارند، بنابراین لازم نیست منتظر بمانید تا کاملا تخلیه شوند. هر زمان که بخواهید می توانید آنها را شارژ کنید. میزان خود تخلیه باتری های تلفن های بی سیم لیتیوم یون در مقایسه با باتری های تلفن بی سیم مبتنی بر نیکل بسیار کم است و نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند. با این حال، این باتری‌های تلفن بی‌سیم قابل شارژ تقریباً 40 درصد گران‌تر از باتری‌های تلفن بی‌سیم نیکل کادمیوم استاندارد هستند. آنها را نمی توان در اکثر تلفن های بی سیم رده پایین و متوسط ​​به دلیل هزینه بالای آنها استفاده کرد.

انتخاب بهترین باتری تلفن های بی سیم

چگونه باتری های تلفن بی سیم ایده آل را انتخاب کنیم؟

قبل از تصمیم گیری برای خرید باتری تلفن بی سیم، در دانستن نیازهای قدرت خود دقیق باشید. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت باتری های جایگزینی خریداری کنید که با مشخصات فنی اصلی سازگار نیستند. در این صورت نمی توانید از آنها برای برق رسانی به تلفن بی سیم خود استفاده کنید یا در هنگام استفاده به گوشی شما آسیب می رسانند. هنگام خرید باتری تلفن بی سیم اطمینان حاصل کنید که آنها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می توانند تلفن های بی سیم شما را برای ساعات طولانی تغذیه کنند. وسط مکالمه به دلیل کم بودن باتری قطع نمی شوید. اگر تلفن خود را به باتری مناسب باتری تلفن بی سیم مجهز کنید، هیچ تماس مهمی را از دست نخواهید داد. برای بهبود عملکرد بهتر است باتری هایی با سیم های سالم و کانکتورهای پین انتخاب کنید. همیشه به دنبال جایگزینی باتری های تلفن بی سیم از برندهای پیشرو باشید زیرا با گارانتی سازنده عرضه می شوند.

شارژ باتری تلفن های بی سیم

آیا باید باتری تلفن بی سیم را به طور کامل شارژ کنم؟

شارژ نقش مهمی در افزایش طول عمر باتری دارد. یک باتری جدید باید به محض اینکه برای اولین بار در تلفن نصب شد کاملاً شارژ شود. مدت زمان شارژ نباید از محدودیت زمانی مشخص شده توسط سازنده تجاوز کند. حتی اگر از تلفن بی‌سیم خود استفاده نمی‌کنید، توصیه می‌شود باتری تلفن بی‌سیم را به طور مکرر (حداقل دو بار در ماه) شارژ کنید تا با حداقل شارژ آن را زنده نگه دارید.

شارژ باتری تلفن های بی سیم

چگونه طول عمر باتری تلفن بی سیم خود را افزایش دهم؟

در اینجا چند نکته برای نگهداری بهتر از باتری های تلفن بی سیم جایگزین و نحوه استفاده حداکثری از تلفن بی سیم تهیه شده است.

1. باتری ها را برای روزها بدون استفاده رها نکنید. حداقل دو بار در ماه از آنها شارژ کنید تا عمر آنها افزایش یابد.

2.محل تماس های باتری را اغلب با استفاده از یک پنبه و پاک کننده، تمیز کنید تا اتصال کارآمد بین باتری و شارژر برقرار شود. حذف گرد و غبار باتری شما را برای ساعات زیادی در حالت کار نگه می دارد.

3. اگر چندین هفته از باتری استفاده نکرده‌اید، قبل از شارژ مجدد آن را کاملاً تخلیه کنید. پس از چرخه، باتری ظرفیت شارژ کامل خود را دریافت می کند.

4. باتری ها باید در مکانی خشک و خنک نگهداری شوند. قرار گرفتن در معرض باران، رطوبت، گرمای شدید و سایر دماهای شدید باعث کاهش طول عمر باتری می شود.

5. باتری و شارژر باید تقریباً 30 دقیقه قبل از شارژ مجدد در حالت بیکار قرار گیرند. باتری ها را با استفاده از شارژر گرم شده بیش از حد شارژ نکنید.

6. دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده را برای شارژ مجدد باتری ها دنبال کنید.

7. پس از پر شدن، باتری ها را از شارژر خارج کنید.

8. به محض شارژ شدن از باتری ها استفاده نکنید. زمان بگذارید تا خنک شوند.

 

نظرات کاربران
blog.leaveyourcomment
blog.joinus
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment
مشاوره و پشتیبانی