0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

انتخاب باتری برای گوشی تلفن شما

مرحله اول – تشخیص مدل باتری گوشی تلفن بی سیم

باتریهای تلفن بی سیم معمولاً در پشت گوشی تلفن و در یک کاور خاردار بازشدنی یا کشویی قرار می گیرد. این را با دقت باز کنید و به دنبال کدهای روی باتری بگردید. اگر گوشی تلفن از سلول های AA یا AAA استفاده می کند قلمی یا نیم قلمی، به سلول هایی نیاز خواهید داشت که به طور خاص برای تلفن ها و در محدوده شارژ تلفن طراحی شده اند، بهتر است از همان آمپر باتری تلفن پاناسونیک استفاده نمایید تا با شارژر گوشی همخوانی داشته باشد. البته این نکته هم کاملا صحیح است که هر چه آمپر بالاتر باشد، زمان خالی شدن باتری بیشتر است ولی در بعضی از گوشی ها تعادل بین شارژر و باتری تلفن بی سیم بهم میخورد و عمر باتری تلفن کاهش می یابد.اگر گوشی دارای یک بسته باتری متشکل از چندین سلول پوشیده شده با روکش و اتصال با یک سیم یا پین است مانند باتری تلفن بی سیم P104 باید به اعداد روی باتری توجه کنید که عموما با یک P آغاز میشود.

در برخی مدل ها زیر محل قرارگیری باتری تلفن بیسیم نیز اطلاعات باتری درج شده است البته این اطلاعات را در کتابچه راهنمای تلفن بی سیم خود نیز خواهید یافت. تمام باتریها گوشی بیسیم اغلب دارای یک کد سه رقمی با دو عدد و یک حرف است و عدد نشان دهنده پیکربندی یا مدل است. در بسیاری از موارد NiMh می تواند جایگزین NiCad شود. اگر همه اینها برای تشخیص باتری جایگزین کافی نبود می توانید ظرفیت و ولتاژ را مقایسه کنید و همچنین به تصاویر درج شده باتری تلفن نگاه کنید تا بفهمید باتری یک شکل است یا خیر.

 

مرحله 2 - باتری گوشی قابل شارژ قدیمی تلفن یا بسته باتری را با جایگزین ها تغییر دهید.

در مورد باتری های تلفن AA و AAA، تنها نگرانی این است که مطمئن شوید جهت سلول ها درست هستند.اگر باتری از گوشی خارج نشده، می‌توانید به سادگی بفهمید کدام انتهای دارای پیپ (+) و انتهای صاف (-) است و مطابق همان جایگزین کنید البته اگر باتری ها هم خارج کردید بدنه یا داخل محفظه باتری نیز باید دارای نموداری باشد که انتهای مثبت (+) و منفی را نشان داده باشد و مطابق ان باتری را جایگزین کنید.

در مورد بسته‌های باتری تلفن دارای سیم و سوکت ، باید باتری قدیمی را جدا کنید و مطمئن شوید که سیم به کدام ترمینال رفته است. سیم مثبت قرمز و سیم منفی سیاه خواهد بود. این بسیار مهم است زیرا نوشته روی برد مدار (در صورت وجود) بسیار کوچک است و اغلب پنهان است و خواندن آن سخت است. به حافظه سپردن محل سیم قبل از تعویض مهم است..

مرحله 3 - بهترین روش ها برای شارژ باتری های گوشی جایگزین شما

پس از تعویض باتری برای باتری های جدید، باید گوشی تلفن بیسیم را روی پایه قرار دهید و بگذارید حداقل 8 ساعت شارژ شود. برای تلفنهای بیسیم این توصیه دارای زمان بیشتری هم هست. این بسیار مهم است زیرا به تعیین طول عمر کلی یا طول عمر باتری های تلفن جدید شما کمک می کند. برای جزئیات بیشتر لطفاً کلیک نمایید.

 

مرحله 4 - باتری گوشی قدیمی خود را دور بریزید.

پس از نصب باتری های تلفن بی سیم جایگزین خود، بسیار مهم است که باتری قدیمی خود را در سطل زباله نیندازید. این به این دلیل است که زباله ها اغلب در محل های دفن زباله دفع می شوند و برخی از مواد شیمیایی به ویژه کادمیوم موجود در سلول های NiCad و بسته باتری بسیار سمی هستند. برای جزئیات کامل لطفا کلمه  بازیافت باتری را سرچ کنید.

میتوانید برای خرید انواع باتری تلفن بی سیم به لینک زیر مراجعه نمایید.

ورود برای خرید باتری تلفن بی سیم 

امیدواریم این مقاله مفید بوده باشد.

مشاوره و پشتیبانی