0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

انتقال برق بی سیم

اگرچه فناوری انتقال بی سیم هنوز در مراحل اولیه توسعه و تولید است، انتقال برق بی سیم یک نوآوری امیدوارکننده برای آینده الکترونیک است.

به طور خلاصه، انتقال انرژی بی سیم (WPT) که به عنوان انتقال انرژی بی سیم نیز شناخته می شود، انتقال انرژی الکتریکی از منبع تغذیه به گیرنده بدون استفاده از سیم های متصل به یکدیگر است. سیستم های WPT از میدان های الکترومغناطیسی متغیر با زمان برای انتقال انرژی استفاده می کنند. این سیستم ها در امتداد میدان ها و امواج مشابه دستگاه های ارتباطی بی سیم حرکت می کنند . اساساً یک گیرنده در دستگاه برق را دریافت می کند که امکان شارژ بدون تماس، برق رسانی و ارتباط داده را فراهم می کند.

 کاربردهای نوآورانه انتقال بی سیم 

اگر فکر می کنید انتقال انرژی بی سیم به تلفن یا رایانه شما محدود می شود، دوباره فکر کنید. اسکله های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی، نرم افزارهای امنیتی و پمپ های قلب همگی به عنوان موارد استفاده بالقوه برای انتقال برق بی سیم مورد بحث قرار گرفته اند. به طور خلاصه، انتقال برق بی سیم چندین جنبه از زندگی ما را متحول کرده یا خواهد کرد. که در  سطر ذیل به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد

 

  1. خانه های هوشمند: انتقال برق بی سیم می تواند برای تامین انرژی طیفی از دستگاه های خانه هوشمند مانند روشنایی، کنترل آب و هوا، سیستم های امنیتی و غیره استفاده شود.
  2. خودرو : WPT یا انتقال برق  بی سیم می‌تواند شارژ بدون تماس وسایل نقلیه الکتریکی را فعال کند و روشی کارآمدتر و راحت‌تر برای روشن کردن آنها فراهم کند.
  3. صنعتی : WPT یا انتقال برق بی سیم را می توان برای تامین انرژی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی استفاده کرد و نیاز به سیم و کابل را کاهش داد و ایمنی را افزایش داد.
  4. ابزارهای پوشیدنی : WPT یا انتقال برق بی سیم را می توان برای  شارژ وسایل پوشیدنی مانند ردیاب های تناسب اندام، ساعت های هوشمند و دستگاه های پزشکی استفاده کرد.
  5. مناطق راه دور : WPT یا انتقال برق بی سیم را می توان برای تامین انرژی در مناطق دورافتاده که اتصال به شبکه دشوار است استفاده کرد. به صورت کلی انتقال برق بی سیم، انتقال برق بی سیم، انتقال انرژی بی سیم یا انتقال برق الکترومغناطیسی، انتقال انرژی الکتریکی بدون سیم به عنوان یک پیوند فیزیکی است.
مشاوره و پشتیبانی