0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

اولین های صنعت روشنایی

امروزه که برق و لامپ و روشنایی به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است شاید تصور سال های قبل بدون برق برای ما دشوار باشد. استفاده از برق به عنوان نمادی از تجدد در مرحله نخست در کاخ و دربار استفاده می شد و مردم حیرت زده کشور نسبت به برق و اولین لامپ در ایران واکنش های عجیبی نشان می دادند تا اینکه به مرور روشنایی به مرور جای خود را در کوی و برزن و خانه‌ها باز کرد.
در این قسمت به معرفی اولین شرکتهای تولید کننده محصولات روشنایی میپردازیم.
1.شرکت صنایع روشنایی جهان نور
شرکت صنایع روشنایی جهان نور فعالیت خود را بطور رسمی از سال ۱۳۴۵ با نام الکترولایت آغاز نموده و اکنون در پنجمین دهه از حیات صنعتی خود در زمره یکی از تولیدکنندگان مطرح صنعت روشنایی ایران قرار دارد.
دامنه محصولات جهان نور انواع چراغ های فلورسنت با کاربری اداری تجاری، چراغ های فلورسنت واترپروف و صنعتی، چراغ های پروژکتوری، چراغ های خیابانی، چراغ های کارگاهی، چراغ های پارکی و دکوراتیو می باشد.
با توجه به تقاضای رو به رشد صنایع نفت، گاز ، پتروشیمی و همچنین صنایع سنگین کشور به انواع تجهیزات روشنایی ضدانفجار، جهان نور گام های بلندی به منظور دستیابی به تکنولوژی تولید این نوع چراغ ها برداشته و حاصل این تلاش ها، انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک و نمایندگی انحصاری شرکت GLAMOX نروژ در ایران است.
راهبری سازمان در جهان نور بر عهده چهار واحد تضمین کیفیت و استاندارد، کارخانه، بازرگانی و مالی، اداری است.
واحد کارخانه شامل بخش های تحقیق و توسعه، مهندسی روشنایی و تولید، طراحی و تولید روزآمد محصولات و بهبود مستمر بازده نوری آنها را بعهده دارد.

2.شرکت پارس شهاب
شرکت پارس شهاب اولین و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنعت روشنایی از سال 1348 در ایران می باشد.
امروزه نه تنها لامپ های تخلیه با شدت بالا و پروژکتورهای ال ای دی تولید می کند، بلکه راه حل و خدمات روشنایی نیز تولید می کند.این شرکت به عنوان اولین و بزرگترین تولیدکننده لامپ در ایران، با 52 سال سابقه در صنعت روشنایی می‌باشد.

شركت لامپ پارس شهاب، اولین و بزرگترين توليدكننده لامپ و چراغ با نمانام‌های (برندهای) "پارس‌‌شهاب"، "پارس‌خزر" و "زمرد" می‌باشد.
سبد محصولات شرکت شامل :
لامپ‌های LED: حبابی، گرد(کروی)، استوانه‌ای، سفینه‌ای، فیلامنتی، اولیور، گلسا، شمعی، هالوژنی، خطی
چراغ‌‌های LED: دورشیشه‌ای، اسلیم، پنل 60 در 60، یکپارچه، روکار، خطی
محصولات تزئینی LED: لامپ‌های تزئینی، چراغ‌های تزئینی، ریسه‌های تزئینی
محصولات هوشمند IoT: حبابی Dimmable، شمعی Dimmable، حبابی موزیکال بلوتوثی، حبابی رنگارنگ RGBW
روشنایی هوشمند: کلید هوشمند، چراغ هوشمند
لامپ‌های فلورسنت (FL): مدل‌های تیوب T8 و T10
لامپ (FPL): مدل 36 وات
لامپ‌های رشته‌ای(IL): حبابی و شمعی
لامپ‌های تخلیه گازی: بخار جیوه، بخار سدیم، متال هالاید
چراغ‌های LED فضای بیرونی؛ قطعات و تجهیزات، پروژکتور
و چند راهی برق است که علاوه محصولات ذکر شده؛ خدمات روشنایی شامل خدمات فنی – مهندسی هم ارائه میدهد.

3.شرکت پایا مبدل
شرکت پایا مبدل در سال 1376 تاسیس گردید. در سال 1380 از وزارت صنایع پروانه بهره برداری در تولید ترانسفورماتور دریافت نمود. در سال 1390 تحت لیسانس STRIPS اروپا با انتقال دانش فنی
چراغهایLED خیابانی با تکنولوژی پیشرفته را جهت طرح توسعه کارخانه ایجاد نمود. محصولات پایا چراغ های خیابانی، ترانسفورماتور، منبع تغذیه، درایور led میباشد.

4.صنایع روشنایی سی نور (شرکت ستاره یکتا نـور ایساتیس)

تولید کننده انواع چراغ های LED با 20 سال سابقه، پیشرو در صنایع روشنایی در ایران می باشد و در حال حاضر نوآوری و کیفیت برتر را سرلوحه کار خود قرار داده است صنایع روشنایی سی نور از بخش های متعددی تشکیل شده است.
بخش های مختلف شرکت عبارت اند از:
تحقیق و توسعه، طراحی، برنامه ریزی تولید، قالبسازی، فلزکاری، شستشو، رنگ آمیزی، خطوط مونتاژ متعدد، کنترل کیفیت، بسته بندی، واحد فروش و خدمات پس از فروش، حمل و نقل و …
محصولات این واحد تولیدی شامل چراغ هایی با کاربردهای اداری – صنعتی – تجاری – تزیینی و فضای آزاد ، خیابانی ، بیمارستانی و … می باشد. این شرکت در زمینه بهره وری انرژی و افزایش راندمان چراغ های تولیدی فعالیت گسترده ای انجام داده است که باتولید چراغ های 60*60 / 50*50 / 40*40 / بیمارستانی / سوله ای و … به تحقق باور پیوسته

صنایع روشنایی سی نور با درک این که روش های نوین مدیریت، نیاز مستمر صنایع کشور است و اجرای سیستم مدیریت کیفیت و بهبود مستمر برای تطبیق با پیشرفته ترین دستاوردهای علمی و فنی اهمیت بسیار دارد، به همین جهت از سیستم ISO 14001:2015 و ISO 10004:2012 و 18001:2007 OHSAS به عنوان الگو استفاده کرده و در تولیدات خویش همواره منطبق با این استاندارد ها عمل می کند.

5.شرکت روشنایی آذرطیف
با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و تغییر مسیر صنایع روشنایی از حوزه الکتریک به حوزه الکترونیک، شرکت روشنایی آذرطیف به پشتوانه علمی و فنی خود در زمینه برق و الکترونیک با هدف بهبود و ارتقای سطح کیفی تولید تجهیزات روشنایی و نورپردازی تاسیس گردیده و در طی دو دهه فعالیت متمرکز خود تا کنون یکی از پیشتازان این صنعت در کشور می باشد.
فعالیتهای این شرکت تولیدی به شرح زیر می باشد :
طراحی و تولید تجهیزات روشنایی و نورپردازی با تکنولوژی های LED – SMD – COB – DOB
سبد کالایی کامل شامل انواع پروژکتورهای ال ای دی و پاور ال ای دی، چراغ های خیابانی و چراغ های کارگاهی، چراغ های سیلندری سی او بی، وال واشرها، محصولات سازگار با سولار و سیستم های خورشیدی، چراغ های ولتاژ متناوب و ولتاژ مستقیم، پروژکتورهای دید در شب، نورهای مصنوعی پرورش گل و گیاه
و همچنین تولید مقالات علمی با استناد به پژوهش های آزمایشگاهی و تجربه های میدانی از جمله فعالیتهای این شرکت میباشد.

مشاوره و پشتیبانی