0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
باتری های آلکالاین و معمولی

باتری های یک بار مصرف از چند طریق دسته بندی می شوند: براساس حروف ، ولتاژ و کاربرد ها. با این حال ، یک طبقه بندی شیمیایی که باتری های سلول خشک را از یکدیگر متمایز می کند ، این است که آیا یک باتری آلکالاین است یا غیر آلکالاین ، تفاوت فقط مربوط به شیمی متمایز نیست ، زیرا باتری های آلکالاین از نظر عملکرد متفاوت از پسر عموهای غیر آلکالاین هستند. قابل توجه ترین تفاوت بین باتری های قلیایی و غیر قلیایی در میزان برق آنها است. قرار نیست باتری های کربنی به اندازه باتری های آلکالاین دوام بیاورند. بعضی از مارک ها مانند دوراسل شش تا نه برابر بیشتر از سلول های کربنی سنتی دوام دارند. باتری قلیایی همان باتری آلکالاین است.

باتری

باتری یک سلول الکتروشیمیایی است که انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. یک باتری سلول خشک متشکل از یک آند با بار مثبت ، یک کاتد با بار منفی و یک الکترولیت است که در طی یک واکنش الکتروشیمیایی به نام واکنش کاهش اکسیداسیون با آند و کاتد واکنش نشان می دهد. آند تمایل به از دست دادن الکترودها دارد - اکسید می شود - در حالی که کاتد تمایل به کسب الکترون دارد ، یا کاهش می یابد.

مازاد الکترونها در کاتد منفی - ترمینال منفی باتری - و کسری الکترون در آند مثبت - ترمینال باتری مثبت - یک فشار الکتریکی به نام ولتاژ ایجاد می کند. وقتی باتری در مدار قرار می گیرد ، الکترون ها به صورت جریان بین کاتد و آند جریان می یابند و کارهای الکتریکی مفیدی انجام می دهند. سپس باتری با واکنش های اضافی کاهش اکسیداسیون دوباره شارژ می شود تا اینکه در نهایت آند و کاتد از نظر شیمیایی تخلیه می شوند و در نتیجه باتری از بین می رود.

الکترولیت یک ماده شیمیایی است که حاوی یون های آزاد رسانای الکتریکی است. نمونه ای از الکترولیت نمک، نمکی معمولی متشکل از یون های سدیم با بار مثبت و کلرید با بار منفی است. الکترولیت باتری نوعی اسید یا باز است که در یون های باردار مثبت و منفی تفکیک می شود و در اثر واکنش کاهش اکسیداسیون باتری ، با آند و کاتد واکنش نشان می دهند.

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا شرکت ها باتری های قلیایی یا همان آلکالاین را به عنوان نوع باتری برتر تبلیغ می کنند؟ چه چیزی آنها را بسیار بهتر از سلولهای کربنی ، Heavy Duty و برخی سلولهای قابل شارژ می کند؟

آگاهی از انواع باتری به شما امکان خرید با بالاترین بهره برداری از باتری های موجود را می دهد.

الکترولیت ها در باتری های قلیایی(آلکالاین) و غیر قلیایی تفاوت دارند. به عنوان مثال ، یک باتری قلیایی (آلکالاین) از هیدروکسید پتاسیم تشکیل شده است درصورتی که یک باتری غیر قلیایی ممکن است حاوی کلرید روی باشد. هر کدام از اینها مواد بسیار متفاوتی هستند و با تأمین انرژی برای مدت زمان مشخصی، واکنش نشان می دهند. باتری های آلکالاین به دلیل موادی که دارند عمر بیشتری در نگهداری و استفاده دارند.

یکی از مزایای خرید باتری های آلکالاین(قلیایی) هزینه است. بصرفه تر از انواع دیگر باتری ها ، به ویژه با برچسب های "Heavy Duty" یا "Rechargeable" ، است و شما می توانید چند بسته باتری خریداری کرده و آنها را برای سالها نگهداری کنید. به این ترتیب ، اگر زیاد از باتری استفاده می کنید ،هنوز تعدادی در دسترس خواهید داشت.مزیت دیگر، این که باتری های آلکالاین در سرما و گرمای شدید کار می کنند.فاقد سرب ، جیوه و فاقد کادمیوم از دیگر مزایای ارائه شده توسط باتری های آلکالاین است. این مواد مخرب می توانند محیط زیست را ویران کنند پس لازم نیست نگران دور ریختن باتری های قلیایی نسبت به غیر قلیایی باشید.

در صورتی که از باتری قلیایی یا آلکالاین در تجهیزات خود استفاده میکنید بهتر است اگر نیت دارید وسیله برای مدت ها خاموش باشد باتری را از دستگاه خراج کنید.

با تمام این توضیحات اکثر باتری های شارژی میتواند جایگزین بهتری از باتری های یک بار مصرف باشند البته آلکالاین ها در مجموع رقیب سرسختی برای باتری های شارژی محسوب میشوند و بنا به محل استفاده از برخی از آنها بهترند. البته به موارد مصرف باتری باید توجه کافی شود. با این حال ، در چند مورد هنوز باتری های یکبار مصرف آلکالاین گزینه بهتری از تمام نوع های دیگرهستند.

 

1. دستگاه های کم مصرف

وسایل الکترونیکی که به طور مداوم مقادیر کم انرژی می گیرند - مانند برخی از ساعت های دیواری ، هدلایت ها یا چراغ های دوچرخه ، کنترل ها و .... باتری های آلکالاین یکبار مصرف بهتر کار می کنند.در حالی که باتری آلکالاین ممکن است سریع تر از باتری شارژی تمام شوند اما باید دقت شود باتری قابل شارژ برای مدت زمان طولانی تری در ولتاژ پایین دوام می آورند ، در نتیجه یک رفتار غیر منتظره مانند کم نور شدن چراغ ها یا عقب ماندن ساعتی است که نمی تواند زمان را دقیق را دیگر به شما نشان دهد. به نظر ما در این طبقه بندی بهترین گزینه باتری های آلکالاین می باشد.

2. هشداردهنده های دود

اکثر سازندگان هشدار دهنده توصیه نمی کنند که از باتری های قابل شارژ برای روشن کردن دزدگیر دود استفاده کنید. هشدارهای دودی که به سیستم برق خانه شما متصل نمی شوند از دو طریق برق می گیرند: باتری داخلی آلکالاین که تا 10 سال دوام دارد یا باتری های یکبار مصرف معمولی 9 ولتی یا قلمی که باید حداقل سالی یک بار تعویض شود.که در این مورد هم پیشنهاد باتری آلکالاین می باشد.

3. شرایط اضطراری یا کمبود برق

باتری های یکبار مصرف آلکالاین نیز بهترین گزینه برای تهیه کیت های آمادگی اضطراری هستند زیرا ، همانطور که در سایت دانشگاه باتری توضیح داده شده ، ماندگاری آنها بسیار بیشتر از قابل شارژ است - حداکثر تا یک دهه ، در مقابل چند سال عمر باتری شارژی. فقط اینکه تاریخ انقضا روی باتری های یکبار مصرف آلکالاین را بررسی کرده باشید تا تقریباً بدانید که چه موقع آنها دیگر کارایی مطلوب را ندارند.مواد و شیمی باتری های قلیایی یا همان آلکالاین نسبت به قابل شارژ مقاوم تر است ، بنابراین می توانند از آن در این موارد بهره بیشتری ببرید.

 انتشار و کپی مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.

مشاوره و پشتیبانی