0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

راهنمای استفاده از باتری های پروازی لیتیوم پلیمر

قدرت بیشتر و زمان پرواز طولانی تر - با استفاده از یک باتری لیتیوم پلیمر های پاور یا پروازی برای هلی کوپتر خود ، می توانید از مدت زمان قابل توجهی درهوا لذت ببرید. فرقی نمی کند شما مبتدی هستید یا یک خلبان سطح متخصص این باتری ها انتخاب درستی هستند.باتری های هلی کوپتر لیپو از مواد با ارزش و ویژه ساخته شده اند. بنابراین ، آنها دارای طول عمر طولانی تر و بهترین قابلیت نسبت به باتری های نسل قبل هستند. مزیت اصلی آنها ظرفیت بالاتر در مقایسه با باتری های قبلی است.

اولین چیزی که باید در مورد باتری های لیپو بدانید این است که آنها مانند سایر باتری هایی نیستند که شاید با آنها آشنا باشید. اگر انرژی بیش ازحد از باتری لیپو تخلیه کنید یا زمان بیش از اندازه در شارژ قرار دهید ، به طور جدی به آنها آسیب می رسانید یا به طور بالقوه باعث آتش سوزی می شوید ، به همین دلیل بسیار مهم است که هنگام پرواز به انرژی باقی مانده در باتری خود چشم داشته باشید. به این ترتیب شما خواهید فهمید که چه موقع زمان فرود و تضمین سلامتی باتری هایتان است.

مهم است که مدت کوتاهی پس ازاتمام  شارژ، باتری های خود را دوباره شارژ کنید و آنها را بدون شارژ رها نکنید و همینطور باتری را در صورتی که نمیخواهید استفاده کنید در شارژ کامل رها نکنید.بهترین شرایط برای نگهداری این است که آنها را تا ولتاژ ذخیره سازی کاهش دهید. در منابعی این ولتاژ 3.5 گزارش شده است.

باطری های لیتیوم پلیمر پروازی در ولتاژ کمتر از 3.2 ولت ممکن است برای همیشه خراب شود و بالاتر از 4.2 ولت به طور قابل توجهی خطر شعله ور شدن باتری را افزایش می دهید. به طور معمول به یک سلول باتری اجازه دهید شارژر کامل شود ، سپس پرواز کنید تا ولتاژ سلول باتری به 3.5 ولت کاهش یابد. ممکن است بپرسید ، چرا پرواز را ادامه ندهید تا زمانی که به 3.2v برسند یا تخلیه کامل شود؟ خب ، می توانید ، اما این باعث فشار بیشتربه باتری ها می شود ، کمی عمر آنها را کاهش می دهد و معمولاً وقتی پرواز می کنید و به هواپیمای بدون سرنشین گاز می دهید ، باتری افت می کند و ولتاژ پایین می آید زیرا سعی می کند قدرتی که می تواند را به طور کامل تأمین کند. اگر این افت باعث پایین رفتن سلول باتری به زیر 3.2 ولت شود ، آسیب بیشتری خواهد دید. همچنین بسیاری از باتری های بدون سرنشین از چندین سلول ایجاد می شوند و شما همیشه ولتاژ دقیق هر سلول را نمی دانید. همه آنها دقیقاً یکسان تخلیه نمی شوند و در نهایت می توانید یک سلول با ولتاژ 3.0 ولت و دیگری با 3.4 ولت داشته باشید. در این صورت شما می توانید به یک سلول یا کل باتری آسیب برسانید. به همین دلیل است که توصیه می شود وقتی باتری های شما 3.5 ولت در هر سلول هستند (عدم تحلیه کامل باتری یا 15% انتهای شارژ) ، فرود آیید. برخی از افراد حتی در زمان مناسب پرواز را متوقف می کنند به طوری که باتری آنها در هر سلول بالای 3.5 ولت است بنابراین پس از اتمام کار دیگر مجبور به شارژ کردن آنها نیستند. ازاین طریق مطمعنا زمان پرواز کمتری دریافت می کنید . اول از همه ، هرگز باتری حین شارژ را بدون مراقبت رها نکنید یا در محل مناسب شارژ کنید. هنگامی که باتری در حال شارژ است ، احتمال آتش سوزی بسیار افزایش می یابد. یک باتری پروازی سالم که به درستی شارژ شود بعید است آتش بگیرد، اما در شارژ باتری که در اثر سقوط خراب شده یا بیش از حد تخلیه شده است ;I می تواند بسیار خطرناک باشدو باید دقت نمایید.

 

مطمئن ترین راه برای شارژ باطری پروازی و روشی که کمترین فشار را به باتری لیبتیوم پلیمر شما وارد می کند ، شارژ با سرعت "1C" یا 1 برابر ظرفیت است. میزان شارژ 1C به این معنی است که جریان در طول 1 ساعت کل باتری را شارژ می کند (با فرض اینکه شما با باتری کاملاً تخلیه شده در حدود 3.2 ولت کار می کنید). به عنوان مثال ، اگر لیپوی 1000 میلی آمپری داشته باشید ، برای شارژ در شارژر خود را برای 1 آمپر تنظیم می کنید. اگر باتری 500 میلی آمپری داشتید ، شارژر خود را روی 0.5 آمپر تنظیم می کردید. اگر باتری 1500 میلی آمپری دارید ، شارژر را روی 1.5 آمپر تنظیم می کنید و اگر باتری 3500 میلی آمپری دارید ، شارژر را روی 3.5 آمپر تنظیم می کنید.بسیاری از باتری ها در بسته بندی خود حداکثر درجه شارژ C را نشان می دهند که بسیار بیشتر از یک خواهد بود ، اما بهتر است آهسته تر شارژ کنید و آنها را برای مدت طولانی به طور کامل شارژ نکنید و بعد از شارژ کامل باتری را جدا نمایید.

باتری های پروازی لیپو به خوبی می توانند خیلی سریع انرژی زیادی را آزاد کنند. این دلیل اصلی است که ما از آنها به جای باتری های دیگر مانند لیتیوم یون استفاده می کنیم. هرچه میزان دشارژ یا سی باتری لیتیوم پلیمر بیشتر باشد ، ظرفیت بیشتری را می توانند بدون آسیب رساندن به باتری ارائه دهند.

گرما و سرما دشمنان باتری های پروازی هستند. گرم شدن باتری های لیتیوم پلیمر در حین استفاده یا به خصوص در هنگام شارژ به آنها آسیب می رساند. و از طرف دیگر ، دمای سرد باعث کاهش عملکرد باتری پروازی می شود. اگر در دمای سرد پرواز می کنید ، این را بخاطر داشته باشید که سعی کنید قبل از استفاده در هوای سرد ، باتری های خود را گرم کنید اما داغ نکنید درغیر این صورت نتیجه نهایی قدرت کمتر و زمان پرواز کوتاهتر است.

عمر باتری های پروازی محدود است. سرانجام ، پس از گذشت حدود 300 چرخه شارژ ، متوجه خواهید شد که بیشتر باتری های لیتیوم پلیمر عملکرد مناسب خود را از دست داده اند و زمان بازنشستگی آنها فرا رسیده است. متوجه خواهید شد که زمان پرواز کم و کمتر می شود و به اندازه آنچه که در هنگام شارژ مجدد باتری انجام داده اید "بازده" ندارید. شاخص دیگر آماده بودن باتری ، "عدم پف کردن" است. باتری های فرسوده یا عدم استفاده مناسب به دلیل تبدیل شدن اجزای داخل باتری به گاز ، منبسط شده یا پف می کنند. سرانجام ، اگر شارژر باتری شما می تواند مقاومت داخلی باتری ها را اندازه گیری کند ، به اعداد آن توجه داشته باشید. پرش ناگهانی یا داشتن یک سلول که دارای مقاومت داخلی با تفاوت زیاد از بقیه است ، نشانگر بازنشستگی باتری است.

با این حال اینکه چقدر دوام می آورند و چند چرخه از آنها میتوانید استفاده کنید، به شرایط نگهداری و استفاده شما بستگی خواهد داشت که با شارژ نکردن بیش از حد ، نگه داشتن آنها در ولتاژ ذخیره سازی در مواقع عدم استفاده و اجازه ندادن به داغ شدن باتری بیش از حد مجاز، نشانگر این است که با باتری خوب بوده اید و باتری شما دوام خوبی خواهد داشت.

چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد باتری های لیتیوم پلیمر وجود دارد که در این راهنمای مبتدیان توضیح داده نشده است. خوشبختانه منابع بسیار خوب دیگری نیز در صورت جستجوی آنها وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید بیاموزید که چگونه باتری های خود را به طور موازی شارژ کنید ، آنها را به درستی دور بیاندازید کنید ، یا تمام جزئیات مربوط به مقاومت داخلی و تأثیر آن بر باتری های خود را بیاموزید ، YouTube را جستجو کنید ، وب سایت هایی مانند Oscar Liang را بررسی کنید.

و بازهم تذکر جدی اینکه باتری های لیتیوم پلیمر خطرات ایمنی از جمله شروع آتش سوزی دارند و در صورت تخلیه بیش از حد یا شارژ بیش از حد که در مقاله توضیح داده شد ، باتری شما از بین خواهد رفت و شاید خسارت فراتر هم باشد.مطمعنا در ذهن خود خواهید گفت ما که استفاده کردیم و چیزی نشده اما احتیاط شرط عقل است.

در صورتی که مطالب ما برای شما مفید بود نظرات خودتان را بنویسید و مطالب ما را به ذکر منبع کپی کنید.

مشاوره و پشتیبانی