0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

محصولات روشنایی (ال ای دی) بخش اول

چراغ LED(ال ای دی) چیست؟

ال ای دی مخفف «دیود ساطع کننده نور» است. لامپ ال ای دی یک منبع تولید نور برای استفاده در چراغ روشنایی است که روشنایی را با استفاده از دیود نوری تولید می کند. لامپ ال ای دی حرارت بسیار کمی تولید می کند که به این معنی است که 90 درصد انرژی مصرفی لامپ ال ای دی به نور تبدیل می شود و تلفات بسیار کمی دارد. طول عمر یک لامپ ال ای دی چند برابر لامپ رشته ای است . روشناییهای LED در بازار نسبتاً جدید هستند. نورپردازی ال ای دی برای اولین بار در دهه 1960، تقریباً 100 سال پس از اختراع لامپ رشته ای اصلی، توسعه یافت، اما تا دهه 90 بود که ال ای دی ها به دلیل قابلیت های نورپردازی خود به طور گسترده ای شناخته شدند. کارایی، طول عمر و تطبیق پذیری ال ای دی ها به طور قابل توجهی بالاتر از روش های نورپردازی سنتی، مانند لامپ های رشته ای و فلورسنت است.

 

انواع مختلف روشنایی LED

 

سه نوع مختلف از فناوری LED وجود دارد که در روشنایی LED استفاده می شود - DIP، SMD و COB. البته led power ها نیز هستند که میتوان آن را زیر مجموعه دانست.

LED های بسته درون خطی دوگانه (DIP).

تراشه‌های DIP LED تراشه‌های LED اصلی هستند و وقتی بسیاری به نورپردازی LED فکر می‌کنند به یاد می‌آورند. در حالی که تراشه‌های DIP LED نسبت به همتایان بروزتر خود مسن‌تر هستند، امروزه هنوز مورداستفاده قرار می‌گیرند و به دلیل اندازه کوچک‌شان، بیشتر در لوازم الکترونیکی داخلی یافت می‌شوند. اگرچه آنها خیلی قدرتمند نیستند و فقط می توانند مقدار محدودی از روشنایی را منتشر کنند. 

 

ال ای دی دیود نصب شده روی سطح (SMD).

این تراشه ها روی برد مدار نصب و لحیم می شوند و احتمالاً رایج ترین نوع تراشه LED موجود هستند. آنها جدید تر از نسل DIP خود هستند و همچنین کوچکتر هستند، بنابراین در هنگام قرار دادن آنها در وسایل الکترونیکی کوچکتر یا در انواع مختلف نور، مانند روشنایی نواری، تطبیق پذیرتر هستند. شما می توانید سه دیود را روی یک تراشه SMD قرار دهید، به این معنی که می توانید طیف وسیعی از رنگ ها را ایجاد کنید و تنوع بیشتری را به مصرف کنندگان ارائه دهید. این یک پیشرفت عظیم در بازار LED بوده است. دو نوع رایج تراشه های SMD3528 و SMD5050 هستند – عرض اولی 3.5 میلی متر و عرض دومی 5 میلی متر است

ال ای دی های چیپ روی برد (COB).

این تراشه ها نشان دهنده آخرین پیشرفت در فناوری LED هستند. تراشه‌های LED COB درخشان‌ترین تراشه‌ها از این سه هستند و معمولاً می‌توانند 9 دیود یا بیشتر را روی یک تراشه قرار دهند.

 این بر روشنایی ال ای دی چه تاثیری دارد ؟ خوب، اولاً، خروجی روشنایی به انرژی را بهبود می بخشد، بنابراین کارایی روشنایی را افزایش می دهد به این معنی که آنها می توانند در طیف گسترده ای از انواع مختلف نور استفاده شوند. با این حال، شایان ذکر است که به دلیل ساختار مدار یک تراشه LED COB، آنها قادر به انتشار طیف متنوعی از رنگ‌های مختلف نیستند.

 

 

مزایای نورپردازی LED در مقابل نورپردازی سنتی

پیش بینی می شود صنعت روشنایی LED در چند سال آینده منفجر شود. محبوبیت صنعت روشنایی ال ای دی در بین مصرف کنندگان و کسب و کارها به طور یکسان افزایش یافته است، البته ممنوعیت لامپ های رشته ای و هالوژن هم بی تاثیر نیست، البته نه در ایران!.سوالی که به ذهن میرسد این است که چرا اتحادیه اروپا چنین ممنوعیتی را پیشنهاد می کند؟ خوب این به مزیتهای بسیاری برمی گردد که نورپردازی LED نسبت به همتایان سنتی هالوژن و رشته ای خود دارد.

لامپ های ال ای دی تا 90 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای و هالوژنی مصرف می کند و تا 60 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های CFL مصرف می کند - که اولین لامپ های کم مصرفی بودند که به طور گسترده به فروش رفتند. این می تواند بسته به نوع اتصالات انتخاب شده متفاوت باشد، اماLED در مورد کارایی پیشرو باقی می ماند. نورپردازی LED به مراتب سبزتر از روشنایی سنتی است، و به املاک خانگی و تجاری کمک می کند تا ردپای کربن خود را کاهش دهند و اعتبار سبز و رتبه بندی انرژی خود را بهبود بخشند - یک مزیت بزرگ برای مشاغلی که تحت فشار هستند تا مشوق های دولتی و سهمیه های انرژی را برآورده کنند. با افزایش راندمان، صورت‌حساب‌های انرژی کاهش می‌یابد - چیزی که همه می‌توانند از آن بهره ببرند. روشنایی یکی از بیشترین مصرف کنندگان برق در خانه شما است. تغییر تمام روشنایی خود به LED به شما کمک می کند تا مبلغ قابل توجهی در سال صرفه جویی کنید.

و البته پس انداز نیز به همین جا ختم نمی شود. لامپ ها و لامپ های LED بسیار بیشتر از لامپ های هالوژن، رشته ای و CFL عمر می کنند. در حالی که نورپردازی قدیمی اغلب به سختی یک سال دوام می آورد، اگر نه فقط چند ماه، طول عمر روشنایی LED به طور متوسط ​​15 سال است که به شما ارزش بسیار بهتری برای پول و صرفه جویی در مصرف لامپ های جایگزین می دهد. LED ها نیز مورد علاقه طراحان داخلی، چه آماتور و چه حرفه ای هستند. این به دلیل تعداد گزینه های رنگی است که با LED دریافت می کنید که به سادگی با نورافکن ها و لامپ های سنتی نمی توانید دریافت کنید. نوری که ال‌ای‌دی‌ها می‌تابانند در سایه‌های مختلف نور سفید است - که بر حسب کلوین اندازه‌گیری می‌شود.

این بدان معنی است که می توانید سایه های مختلف نور را برای مطابقت با اتاق ها، سبک ها و دکورهای مختلف انتخاب کنید - بنابراین می توانید واقعاً مناطق زندگی و کار را مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنید.

 

خرید لامپ های ال ای دی

از بازسازی اتاق یک نفره گرفته تا پروژه های بازسازی روشنایی خانه های دارای چند اتاق ؛ ما انواع لامپ LED کم مصرفی را در اختیار داریم که شما در طیف وسیعی از اشکال شیک و کاربردی به آن نیاز دارید.با خرید لامپهای ال ای دی به محیط زیست نیز کمک میکنید. لامپ‌های ال‌ ای ‌دی برای عملکرد طولانی‌مدت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها طراحی شده‌اند، با محیط زیست نیز سازگار هستند، به این معنی که با توجه به مزایای لامپ‌های ال ‌ای‌ دی، دفع آسانی دارند.

لامپ‌های ال‌ای‌دی هیچ بخش گازی و نیاز به تحریک و گرم شدن برای روشن شدن ندارند و در مواقعی که به آن‌ها نیاز دارید، شما را ناامید نمی‌کنند - وقتی به پایان چرخه عمر چشمگیر خود می‌رسند (گاهی بیش از 20 سال)، شروع به کم‌نور شدن می‌کنند و به شما می‌گویند که زمان عوض شدن آنها فرا رسیده است.

 

مشاوره و پشتیبانی